Home 30 day ab challenge

30 day ab challenge

De 30 day ab challenge is gericht op je buikspieren. In 30 dagen tijd werk je aan het versterken van je buikspieren. Wat houdt deze challenge precies in en welke oefeningen doe je gedurende de maand?

 

Wat is de 30 day ab challenge?

Tijdens de 30 day ab challenge werk je aan je buikspieren. Je doet drie verschillende oefeningen: de crunch, de leg raise en de plank. Het is een leuke challenge om te doen wanneer je een gespierdere en plattere buik wilt krijgen. Als je de challenge ook nog eens combineert met voldoende cardio (zoals hardlopen of fietsen) en met gezond eten, dan zul je al snel merken dat je buik snel platter wordt.

 

Op de onderstaande afbeelding zie je precies hoe vaak je de oefeningen moet doen en wanneer de rustdagen zijn. Op de rustdagen mag je best sporten, maar het is verstandiger om de buikspieren hierbij niet te belasten. Doe op rustdagen bijvoorbeeld aan cardio of train een andere spiergroep.

 

30 days abs challenge

 

Waarom de 30 day ab challenge?

De ab challenge is een leuke manier om jezelf te motiveren en om lekker in beweging te komen. De challenge kan je daarbij helpen om een gespierdere buik te krijgen. Een ander groot voordeel is dat je met een 30 day challenge zelf kunt ervaren hoe het is om iets te voltooien en na afloop heb je iets gedaan waar je trots op kunt zijn.

 

Hoe doe je de oefeningen?

Hoe doe je de oefeningen die in het schema staan? Klik op de links hieronder voor meer uitleg!

Crunch | Plank | Leg raise 

 

Krijg je een platte buik?

Een platte buik krijg je niet meteen wanneer je alleen maar buikspieroefeningen doet. Het vet op je buik kun je het beste wegwerken door goed op je voeding te letten en cardio toe te voegen. Buikspieren hebben overigens wel een goede functie! Je kunt je buik er wel beter door vormen en ook verbrand je in rust meer calorieën wanneer je je spieren traint. Buikspieren mogen dus zeker niet genegeerd worden en zijn erg belangrijk om regelmatig te trainen.

 

Wat doe je na de challenge?

Na de challenge kun je een van de andere challenges doen. Het is uiteraard ook mogelijk om de challenge opnieuw te doen en bijvoorbeeld moeilijkere varianten van de oefeningen te doen. Er zijn talloze mogelijkheden en voorlopig ben je nog niet uitgesport!