Home 30 day burpee challenge

30 day burpee challenge

De 30 day burpee challenge is een uitdaging met daarin de misschien wel meest gehate oefening die er bestaat: de burpee. De oefening is erg gehaat, maar tegelijk ook onwijs effectief. Dit komt omdat je je hele lichaam met slechts één oefening traint. Daarnaast verhoog je ook je hartslag. Dit maakt het een cardio en krachtoefening in éen. Durf jij het aan om de 30 day burpee challenge te doen?

30 day burpee challenge

Op het onderstaande schema zie je precies hoeveel burpees je iedere dag moet doen. Deze mag je achter elkaar doen, maar dit kan –zeker later in de challenge – wat zwaar zijn. Daarom is het ook toegestaan om na elke vijf of tien burpees een korte pauze te nemen. Wacht hier echter niet te lang. Een pauze van dertig seconden tot een minuut is voldoende. Wanneer je hartslag niet te ver daalt en je lichaam niet te veel afkoelt tussendoor, blijf je optimaal trainen. Het is ook belangrijk om de rustdagen goed aan te houden. Zorg dat je spieren tijd hebben om zich te kunnen herstellen. Uiteindelijk zul je in totaal honderd burpees op een dag doen.

30dayburpee

Waarom de 30 day burpee challenge?

Wanneer je je hele lichaam optimaal wilt trainen is de burpee daar uitermate geschikt voor. Daarnaast kun je de oefening in verschillende niveaus doen, zodat je jezelf kunt blijven uitdagen De burpee wordt door de meeste mensen gehaat en daardoor is de 30 day burpee challenge een echte uitdaging. Houd jij het 30 dagen vol, dan is dat oprecht iets om trots op te zijn.

Waarom is de burpee een goede oefening?

Met de oefening train je je billen, borst, buik, armen en hamstrings. Ook werk je aan je balans en je conditie. Je kunt in een korte tijd relatief veel calorieën verbranden en dit maakt het een echte powermove.

Hoe doe je een burpee?

Lees onze uitleg over de burpee om hem zelf te doen!

Na de challenge

De burpee kun je moeilijker en uitdagender maken, dus het is helemaal niet erg om na dertig dagen opnieuw de challenge te doen, maar nu  met een moeilijkere variant. Spring hoger, doe de burpee sneller of doe tussendoor een push-up. Je kunt uiteraard ook een hele andere challenge doen en jezelf op een nieuwe manier uitdagen.

Zie je resultaat?

Wanneer je dertig dagen lang de burpee challenge hebt gedaan, zul je absoluut resultaat zien. Omdat je kracht- en cardio met elkaar combineert en veel spiergroepen aanpakt, is dit positief voor je lichaam. Wil je extra veel resultaat zien? Dan is het wel verstandig om gezond te eten en voldoende te bewegen.