Home 30 day Bye-bye-belly Challenge

30 day Bye-bye-belly Challenge

Tijdens de 30 day Bye-bye-belly Challenge, werk je aan je buik. Je zegt vaarwel tegen je buikvet en creëert een mooie, slanke buik waar je trots op moet zijn. Hoe werkt deze Bye-bye-belly challenge?

Wat is de 30 day Bye-bye-belly challenge?

Op het onderstaande schema kun je precies zien wat de 30 day Bye-bye-belly challenge precies is. Je ziet welke oefeningen je op welke dag moet doen en wanneer de rustdagen zijn. Deze rustdagen zijn ontzettend belangrijk, omdat op deze dagen je spieren sterker worden. Tijdens de 30 day Bye-bye-belly challenge wordt cardio afgewisseld met diverse buikspieroefeningen. Om het helemaal goed aan te pakken, let je gedurende deze maand ook goed op je voeding en probeer je de hoeveelheid suiker te beperken!

bye bye belly challenge

Waarom de 30 day Bye-bye-belly challenge?

Heel veel mensen storen zich aan hun buik. De buik is de plek waar het vet zich snel opslaat en dit zorgt ervoor dat we een buikje krijgen. Met de 30 day Bye-bye-belly challenge werk je aan een platte buik en daag je jezelf tegelijkertijd flink uit. De oefeningen zijn zo ingedeeld dat je alle buikspieren goed traint (ook de spieren in je zij om die vervelende zwembandjes weg te werken) en met de cardio-dagen zorg je er ook nog eens voor dat het vet zal verbranden.

Waarom cardio?

In het schema zie je veel cardio-dagen staan. Veel mensen vergeten cardio en doen ontzettend veel buikspieroefeningen als ze een platte buik willen, maar helaas werkt dit niet. Met buikspieroefeningen train je wel je buikspieren, maar zolang je buikvet hebt, zal je deze spieren niet goed zien.

Cardio wordt gebruikt om vet te verliezen. Bij cardio verhoog je je hartslag en kun je in een korte tijd flink wat calorieën kwijtraken. Goede cardio mag dus niet ontbreken wanneer je een platte buik wilt. Wat je voor een cardio doet, mag je zelf weten. Je kunt bijvoorbeeld gaan springtouwen, hardlopen, fietsen of zwemmen. Op de plaats heel hard springen of een groepsles Zumba meedoen in de sportschool werkt natuurlijk ook. Kies hierbij vooral voor een vorm van cardio die je leuk vindt om te doen en die je ook kunt volhouden. Zorg ervoor dat je hartslag flink omhoog gaat om het ultieme effect te bereiken.

Let op met suiker tijdens de 30 day Bye-bye-belly challenge!

Suiker en frisdrank zijn echte boosdoeners als het gaat om buikvet. Het suiker wordt heel snel opgeslagen in je lijf als vet en hier krijg je een vervelend buikje van. Ga jij de 30 day challenge doen? Probeer dan de hoeveelheid suiker die je binnenkrijgt flink te beperken. Let ook op met bijvoorbeeld alcohol, want ook dat is een echte dikmaker en voorkom dat je je gaat overeten tijdens het avondeten. Hoe meer jij je inzet, hoe groter het verschil zal zijn.

Aanvullend kun je ook de 30 day water challenge doen.

Hoe voer je de oefeningen uit?

In het schema van de 30 day Bye-bye-belly challenge zie je verschillende oefeningen. Het is belangrijk dat je deze op een goede manier uitvoert. Daar helpen wij je handje mee! Voor meer uitleg kun je de oefeningen hieronder aanklikken. Vaak vind je er ook nog eens opties bij die de oefeningen moeilijker of juist makkelijker maken.

Bicycle crunch | Candlestick dipper| Crunch | Plank | Russian Twist | Standing Side crunch |

Krijg je er een platte buik van?

Krijg je nou eigenlijk echt een platte buik van deze challenge? Belangrijk is om te weten dat een mooie, platte buik, niet heel gemakkelijk is om te bereiken. Je moet je er goed voor inzetten. Hoe serieuzer jij het neemt, hoe groter de kans is dat je ook daadwerkelijk verschil gaat zien.

Krijg je er een perfecte platte buik van? Dat ligt natuurlijk aan de buik die je nu hebt. Hoe meer buikvet je hebt, hoe meer je moet verbranden. Wel zul je absoluut verschil zien als je dertig dagen deze uitdaging doet.

Om te zien hoe groot het verschil is, kun je vooraf een paar foto’s maken van jezelf in je ondergoed of in sportkleding. Maak een foto van voren, eentje van achteren een eentje van opzij en maak een maand later precies dezelfde foto’s. Als je deze naast elkaar legt, kun je gemakkelijker zien wat er allemaal in je lichaam is gebeurd. De 30 day Bye-bye-belly challenge is vooral een heel fijn hulpmiddel om daadwerkelijk van je overtollige kilo’s af te komen.

Wat doe je na de challenge?

Na de challenge zul je dus absoluut verschil zien. Om dit verschil te blijven zien, is het belangrijk dat je jezelf blijft uitdagen. Blijf sporten en let op je voeding. Je kunt ook altijd een andere uitdaging gaan doen om jezelf op een andere manier uit te dagen.