Home 30 day crunch & Russian Twist challenge

30 day crunch & Russian Twist challenge

Tijdens de 30 day crunch & Russian Twist challenge werk je aan je buik. Met de crunch pak je de rechte buikspieren aan en met de Russian  Twist juist de schuine. Wanneer je tijdens de challenge ook nog eens cardio toevoegt en goed op je voedingspatroon let, kun je behoorlijk wat centimeters kwijtraken bij je buik!

Wat is de 30 day crunch & Russian Twist challenge?

De 30 day crunch & Russian Twist challenge is een uitdaging van dertig dagen, die gericht is op je buikspieren. Je daagt jezelf dertig dagen lang uit met twee verschillende oefeningen: de crunch en de Russian Twist. In het onderstaande schema kun je precies zien hoe vaak je een oefening moet doen op welke dag. Ook staan de rustdagen duidelijk aangegeven. Geef je buikspieren op deze dag ook echt even rust, zodat die kunnen herstellen.

Wil je echt vooruitgang boeken en een plattere buik krijgen aan het einde van de challenge? Dan wordt het aangeraden om goed op je voeding te letten. Voorkom te veel suikers. Voeg ook cardio toe aan je beweegschema. Ga bijvoorbeeld hardlopen, fietsen of zwemmen.

crunch and russian twists challenge

Waarom de 30 day crunch & Russian Twist challenge?

Een 30 day challenge kan je goed uitdagen om in beweging te komen. Veel mensen hebben er baat bij om een schema te volgen. Met de 30 day crunch & Russian Twists challenge kun je jezelf – en anderen – uitdagen om elke dag in beweging te komen.

Waarom crunches en Russian Twists?

De crunch pakt de rechte buikspieren aan en de Russian twist juist de zijspieren in je buik. Met deze twee oefeningen pak je dus een hoop van de spieren in je buik aan. Hiermee kun je je buikspieren goed trainen.

Hoe doe je de oefeningen?

Wil je weten hoe je de oefeningen moet doen? We hebben op de website een duidelijke uitleg staan.

Crunch | Russian Twist

Wat doe je na de challenge?

Wat kun je nou eigenlijk na de challenge doen? Je kunt jezelf weer op een andere manier uitdagen, bijvoorbeeld met een andere challenge.

Zie je werkelijk resultaat?

Na de challenge kun je absoluut resultaat zien. Alleen moet je je dan wel heel goed inzetten. Let goed op je voeding. Voorkom suiker en vettigheden en probeer naast de challenge ook nog cardio te doen. Wanneer je je goed inzet, kun je dus absoluut merken dat je buik wat strakker is geworden. Maak eventueel voor- en nafoto’s. Zo kun je precies zien wat er met je lijf is gebeurd.