Home 30 day jump rope & crunch challenge

30 day jump rope & crunch challenge

Wist je dat touwtje springen een heel goede workout is, waarbij je niet alleen aan je conditie werkt, maar ook nog eens je hele onderlichaam traint? Wil je tegelijkertijd ook nog eens je buikspieren trainen? Dan is de 30 day jump rope & crunch challenge een leuke uitdaging voor jou!

30 day jump rope & crunch challenge

Op het onderstaande schema zie je precies hoe vaak je moet touwtje springen en hoeveel crunches je moet doen. Wanneer je meedoet met deze challenge, zul je aan het einde 500 keer touwtje springen. Probeer dit in één sessie te doen en pak daarbij een tempo dat voor jou werkt en dat je vol kunt houden. De rustdagen in het schema zijn erg belangrijk: dit zijn de dagen waarop je spieren zich aansterken. Wil je op deze dagen toch iets doen? Focus je dan op een andere spiergroep, bijvoorbeeld je armen. Zo kun je nog meer profiteren va deze challenge.

jumprope_crunch

Waarom de 30 day jump rope & crunch challenge?

De 30 day jump rope & crunch challenge is een goede, afwisselende challenge, waarbij je meerdere spiergroepen traint. Touwtje springen is een hele goede en effectieve manier om snel calorieën te verbranden en het is nog leuk ook. Omdat het wordt gecombineerd met de crunch,

Waarom is touwtje springen goed voor je?

Touwtje springen wordt gezien als één van de meest effectieve cardio-oefeningen die we kennen. Cardio is nodig, omdat je dan overtollig vet verbrandt. Tegelijkertijd werk je ook nog eens aan je beenspieren en je bilspieren.

Waarom is de crunch een goede oefening?

De crunch zorgt er daarnaast voor dat je ook je buik goed traint. Deze oefening is redelijk gemakkelijk te doen en je hebt er eigenlijk niks voor nodig, behalve misschien een fitnessmatje. Tijdens de crunch verstevig je je buikspieren.

Help! Ik heb geen springtouw!

Een springtouw kun je gemakkelijk kopen voor slechts een paar euro. Wanneer je echt geen springtouw wilt kopen, kun je ook een denkbeeldig springtouw gebruiken. Dit is wel wat minder effectief dan een echt springtouw. Veel sportscholen hebben ook wel springtouwen ter beschikking die je kunt gebruiken.

Waar kun je springtouwen?

Springtouwen kun je echt overal, bijvoorbeeld in je eigen tuin, bij het park of in je woonkamer. Let er in je woonkamer wel op dat je niks omstoot met het touw!

Hoe doe je een crunch?

Lees onze uitleg over de crunch, zodat je ook weet hoe je een goede crunch moet uitvoeren.

Na de challenge?

Na de challenge kun je natuurlijk blijven springtouwen. Je zou de challenge opnieuw kunnen doen en het tempo waarop je springt verhogen. Ook kun je de crunches wat langer vasthouden dan de vorige keer. Je kunt natuurlijk ook een hele andere challenge gaan doen.

Zie je resultaat?

Wanneer je dertig dagen lang de 30 day jump rope & crunch challenge hebt gedaan, zul je zeker resultaat zien. Dat komt omdat je zowel cardio- als krachttraining doet. Let er wel goed op dat je gezond eet. Kies niet voor te veel suikerproducten, maar maak bewuste keuzes. Wanneer je je optimaal inzet en goed in beweging blijft, zal het resultaat nog beter zijn.