Home 30 day push-up challenge

30 day push-up challenge

De 30 day push-up challenge is een uitdaging die 30 dagen duurt en waarbij je vrijwel iedere dag push-ups doet. Hoe moet je de oefening precies doen en hoe volg je het schema?

30 day push-up challenge

Op de onderstaande afbeelding kun je het schema zien voor de push-up challenge. Je kunt dan precies zien hoeveel push-ups je iedere dag moet doen. Is dit te zwaar voor je? Doe de oefening dan op je knieën of eventueel zelfs tegen de muur terwijl je staat. Belangrijk is dat je de oefeningen langzaam doet, zodat je spieren echt moeten werken en dat je houding altijd goed blijft. Het is ook toegestaan om de oefeningen niet in één keer te doen en tussendoor wat rust te nemen. Luister altijd goed naar je eigen lichaam! De rustdagen zijn eveneens belangrijk. Dit zijn de dagen waarop je spieren zich herstellen en aansterken.

30daypushup

Waarom de 30 day push-up challenge?

Tijdens de 30 day push-up challenge daag jij jezelf uit om dertig dagen lang push-ups te doen. Dit is een effectieve, maar door veel mensen gehate, oefening. Door elke dag jezelf uit te dagen, zoek je de grens op en train je tegelijkertijd belangrijke spiergroepen, zoals je rug, je armen en je borst.

Push-ups voor vrouwen?

Vooral vrouwen zijn bang om een push-up uit te voeren. Ze zijn bang dat ze extreem gespierd en mannelijk worden, maar dit valt ontzettend mee. Vrouwen willen vooral graag een slank lichaam, met mooie ronde vormen. Dit creëer je door cardiooefeningen te combineren met krachttraining. Eén van de beste krachttrainingsoefeningen is de push-up. Hiermee train je je spieren. Supergespierd en mannelijk? Dat krijg je echt niet zomaar voor elkaar.

Hoe voer je een push-up uit?

Wil je weten hoe je een goede push-up uitvoert? Check dan onze uitleg!

Waarom is de push-up een goede oefening?

De push-up is een echte powermove. Je traint er verschillende spiergroepen mee en doet er op zich niet heel erg lang over om deze spieren te trainen. Zo train je onder meer je rug, en door deze te trainen kun je je houding verbeteren. Hierdoor oog je al een stuk slanker en sta je veel rechter. Ook kun je nog geheel andere spiergroepen trainen, door je handen net wat anders te plaatsen. Juist omdat er zo veel varianten zijn op de push-up, kun je er eindeloos mee variëren.

Na de challenge

Ben je klaar met de 30 day push-up challenge? Dan kun je een andere challenge doen. Ook kun je de push-up challenge opnieuw doen, maar dan met een variant op de push-up. Zet je handen bijvoorbeeld anders, of probeer het deze keer op je knokkels te doen in plaats van op je platte handen. Daag jezelf uit!

Wat voor een resultaat zie je na afloop?

Wanneer je iedere dag de plank challenge doet en dit combineert met een goed eetpatroon en wat cardio, zul je zeker verschil zien na dertig dagen. Maak op de eerste dag wat foto’s van jezelf, zodat je na dertig dagen het verschil kunt zien.