Home 30 day squat & crunch challenge

30 day squat & crunch challenge

Tijdens de squat & crunch challenge pakken we ons onderlichaam en onze buikspieren aan. In dertig dagen tijd, werk je naar 250 squats en 150 crunches op een dag. Durf jij jezelf uit te dagen?

Wat is de 30 day squat & crunch challenge?

Tijdens de 30 day squat & crunch challenge doe je iedere dag squats en crunches. Dit zijn hele goede oefeningen voor je onderlichaam én je buik en je kunt dus alle probleemzones goed aanpakken: buik, billen, bovenbenen. In het onderstaande schema kun je precies zien hoeveel squats en crunches je moet doen per dag. Wanneer je goed resultaat wilt boeken, is het belangrijk dat je ook goed op je voeding let en dat je voldoende cardio in je schema toevoegt. Cardio houdt in dat je je hartslag flink verhoogt, zoals bij het hardlopen of fietsen het geval is. De rustdagen zijn ook heel belangrijk. Op deze dagen herstellen je spieren zich en juist híer word je slanker en fitter door.

squat and crunch challenge

 


Waarom de 30 day squat & crunch challenge?

Het is goed om jezelf uit te dagen, zodat je dertig dagen lang hard aan de slag gaat. Wanneer je dit doet, kan het een prima start zijn om gezonder te leven. Omdat je de probleemgebieden aanpakt, kun je al redelijk snel resultaat zien. Hoe motiverend is dat? En laten we eerlijk zijn: het zijn maar 30 dagen. Waarom zou je dat níet vol kunnen houden?

Waarom squats en crunches?

Wanneer we kijken naar onze probleemgebieden, dan zijn dat vooral de buik, de billen en de bovenbenen. Met de squat en de crunch, kun je deze spiergroepen allemaal trainen. Je kunt je spieren hier verstevigen en dus meteen meerdere probleemgebieden aanpakken. Beide oefeningen zijn daarnaast voor beginners goed vol te houden, maar bieden ook voor gevorderden genoeg uitdaging.

Hoe doe je de oefeningen?

Wil je weten hoe je de oefeningen moet doen, bekijk dan onze uitleg.

Squat | Crunch

Na de challenge

Wat kun je na de challenge doen? Het is natuurlijk niet zo dat je na de challenge meteen niets meer hoeft te doen. Belangrijk is dat je jezelf blijft uitdagen. Doe bijvoorbeeld een andere uitdaging of blijf squats en crunches doen. Zorg dat je je lichaam blijft uitdagen.

Zie je werkelijk resultaat?

Wanneer je deze challenge 30 dagen doet, dan zul je zeker resultaat zien. Wat het resultaat is, is wel afhankelijk van je eigen inzet. Eet je gezond? Doe je ook nog cardio? Dan zal het verschil groter zijn dan wanneer je alleen de oefeningen doet. Soms lijkt net alsof er misschien weinig resultaat of progressie is. Daarom is het verstandig om voordat je de challenge doet foto’s te maken van jezelf in ondergoed. Doe dit dan na de challenge weer, want dan kun je gemakkelijker zien wat er veranderd is.