Home 30 day squat challenge

30 day squat challenge

Heb je al gehoord van de 30 day squat challenge? Dit is een uitdaging die dertig dagen duurt en waarmee je je onderlichaam kunt trainen. Ook kan de 30 day squat challenge je helpen met afvallen. Train je billen en bovenbenen met squats en daag jezelf uit!

30 day squat challenge

Op onderstaande afbeelding zie je het schema voor de 30 day squat challenge. Het is de bedoeling elke dag van het schema te volgen, tot je de dertig dagen hebt bereikt. Bij de rustdagen moet je ook echt even rust nemen, want dit is beter voor je spieren. Je kunt op deze rustdagen uiteraard wel sporten. Train bijvoorbeeld een andere spiergroep of ga hardlopen. Je mag pauze nemen tussen het squatten door. Dit mag na tien squats. Zorg ook dat je voldoende water bij de hand hebt en luister altijd goed naar je lichaam.

30daysquat

Waarom de 30 day squat challenge?

De 30 day squat challenge kan je helpen om eens flink je onderlichaam te trainen. Je kunt hiermee een strakke bilpartij krijgen en overtollig vet wegwerken. Ook is de challenge slechts dertig dagen en daardoor gemakkelijk vol te houden. Het kan je spieren en motivatie een lekkere boost geven en een begin zijn om bijvoorbeeld wat extra kilo’s kwijt te raken.

Waarom is de squat een goede oefening?

De squat is een oefening waarbij je je hele onderlichaam traint. Het wordt gezien als een echte powermove. Met de squat train je je billen en bovenbenen. Wanneer je ook nog eens gewichten gebruikt, kun je je armen meetrainen. Met de squat kun je gemakkelijk afvallen, strakker worden en cellulitis tegengaan. Wil je afvallen, dan zijn squats de ideale oefening.

Hoe doe je een squat?

Weet je niet hoe je een squat moet doen? Lees de uitleg hier!

Na de challenge?

Na de challenge kun je ervoor kiezen om een andere challenge te doen. Je kunt natuurlijk ook opnieuw doen. Het is ook leuk om te kiezen voor variaties op de squat of om bij een tweede ronde gebruik te maken van gewichten om het zwaarder te maken. Zo blijf je jezelf uitdagen.

Zie je resultaat met de 30 day challenge?

Veel mensen willen graag wat afvallen en doen daarom de 30 day squat challenge. Andere mensen willen graag strakke billen krijgen. Dit is allebei zeker mogelijk, maar let er wel op dat je met alleen squats nog niet direct het juiste resultaat krijgt. Let er op dat je ook gezond eet. Kies niet voor te veel suikers en ongezonde vetten, maar maak bewuste keuzes. Extra beweging kan ook geen kwaad. Ga bijvoorbeeld fietsen of hardlopen. Wanneer je wilt weten of je werkelijk resultaat ziet met de 30 day squat challenge, kun je de eerste dag van de challenge foto’s maken van jezelf in ondergoed. Doe dit aan het einde van de challenge ook, zodat je het verschil goed kunt zien.