Home Afvallen Handige afslanktips voor luie mensen

Handige afslanktips voor luie mensen

0
DELEN
Luie hond

Wil jij graag afvallen, maar ben je niet iemand die graag in beweging komt? Hang je liever op de bank en doe je liever niet te veel moeite om af te vallen? Er zijn verschillende afvaltips die kunnen helpen voor luie mensen!

Weeg jezelf regelmatig

Er zijn verschillende onderzoeken geweest waaruit is gebleken dat het goed is om je regelmatig te wegen. Wanneer je bewust bent van je gewicht en je maten, kun je makkelijker afvallen. Het is echter wel belangrijk om je niet té vaak te wegen. Dit kan juist weer demotiverend werken. Weeg jezelf dus op een vast moment, bijvoorbeeld één keer per week. Ook kun je ervoor kiezen om je centimeters op te meten van bijvoorbeeld je buikomvang of de omvang van je bovenbenen. Ook het maken van foto’s kan helpen om gemotiveerd te blijven.

Slaap genoeg!

Goed nieuws voor mensen die lui zijn. Wanneer je genoeg slaapt, zal je metabolisme sowieso verhogen. Ook verlangt je lichaam veel meer naar suiker en koolhydraten wanneer je moe bent. Voldoende slaap is dus erg belangrijk. Zorg dat je tenminste acht uur per nacht slaapt.

Drink voldoende water

Water drinken is erg belangrijk. Het reinigt je lichaam. Ook zien mensen vaak niet het verschil tussen honger en dorst. Wanneer ze te weinig drinken, gaan ze daardoor snacken, terwijl dat niet de oplossing is voor het probleem. Zorg dus dat je genoeg water drinkt. Ben je zo lui dat je liever niet telkens naar de keuken loopt om je glas met water te vullen? Neem dan gewoon een grote kan die je vult.

Lachen!

Met een flinke lachbui kun je wat extra calorieën verbranden. Wanneer je zo’n 10 minuten aan het lachen bent, kun je tussen de 40 en 170 calorieën verbranden. Het moet dan wel echt een lach zijn die vanuit je buik komt. Bedenk je wel dat het niet goed is om hele dagen naar comedyfilms te kijken, zelfs wanneer je extreem lui bent zul je toch een bepaalde grens moeten kennen.

Neem kleinere borden

Wanneer je kleinere borden gebruikt voor je eten dan normaal, kun je je hersenen in de maling nemen. Het lijkt alsof je net zo veel eten als anders hebt, maar het is een stuk minder. Hiermee kun je gemakkelijk minder calorieën binnenkrijgen.

Wees realistisch met afvallen

Ben je lui en kom je liever niet in beweging? Bedenk je dan goed dat afvallen een heel stuk langzamer gaat. Sporten en beweging is namelijk goed voor het verbranden van extra vet en het verhogen van je metabolisme. Sporten kent daarnaast nog vele andere gezondheidsvoordelen. Wanneer je er dus voor kiest om niet of weinig te sporten, is het van belang om je te realiseren dat je einddoel ook een stuk moeilijker te bereiken is.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here