Home fitness oefeningen Hoe voer je een goede superman uit?

Hoe voer je een goede superman uit?

0
DELEN

De oefening Superman klinkt al heel erg leuk, alleen al door de naam. Het is een fitness oefening waarmee je zowel je buik- als je rugspieren goed kunt trainen. Het is een prima vervanger voor de crunch, omdat je je nek minder belast. Hoe voer je een goede superman uit en waar moet je op letten?

Wat is de superman?

De superman is een oefening die zijn naam te danken heeft aan de superheld Superman. De oefening lijkt een beetje op een vliegende Superman. Tijdens deze oefening train je je buikspieren, je onderrug en je billen. De oefening is best makkelijk te doen en hierdoor heb je eigenlijk niet eens in de gaten hoe hard je spieren eigenlijk trainen. Ook is de oefening niet heel belastend voor bijvoorbeeld de nek of de rug.

Hoe doe je de superman?

Ga op een matje op je buik liggen en houd je armen gestrekt voor je uit. Strek ook je benen goed, maar houd zowel je benen als je armen nog wel op de grond. Trek je buik goed in, zodat je buikspieren extra hard moeten werken. Nu til je zowel je armen als je benen tegelijkertijd omhoog. Je buik blijft op de grond liggen. Zorg ervoor dat je buik en armen een paar centimeter boven de grond komen. Houd deze pose een paar seconden vol en zak dan weer naar beneden. Je hebt nu een superman gedaan.

Hoe maak je de oefening gemakkelijker?

Is de Superman te zwaar voor je? Dan kun je eventueel ook één been en één arm de lucht in doen. Zorg dat je been en arm niet aan dezelfde kant zitten en wissel daarna. Je kunt ook alleen je armen omhoog doen en vervolgens alleen je benen.

Hoe maak je de superman uitdagender?

Je kunt de pose altijd wat langer volhouden om de oefening uitdagender te maken. Ook zou je gewichten vast kunnen houden, zodat je wat meer kracht moet zetten om omhoog te komen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here