Home fitness oefeningen Hoe voer je een goede Wood chop uit?

Hoe voer je een goede Wood chop uit?

0
DELEN
wood chop

Een wood chop is een geweldige oefening voor zowel het bovenlichaam als het onderlichaam. Het is een goede oefening om flink wat spieren te trainen en je kunt deze gemakkelijk vanuit huis doen. Ook kun je de oefening gemakkelijk moeilijker maken door gewichten toe te voegen.

Wat is een wood chop?

Bij een wood chop train je zowel je onderlichaam als je bovenlichaam. Dit maakt het een goede powermove die eigenlijk in geen enkel trainingsschema mag ontbreken. Met de oefening train je je benen, je billen, je buikspieren en je armen. Je hebt geen extra fitness spullen nodig, maar een aanvullend gewicht kan wel handig zijn. Hier kun je eventueel ook een flesje voor gebruiken dat je vult met zand.

Hoe doe je een goede wood chop?

Ga staan met je benen op heupbreedte en houd je buik goed in. Houd één gewicht vast met beide handen of houd je handen goed bij elkaar. Breng je nu handen richting je linkerknie of voet en maak tegelijkertijd een goede squat. Nu breng je je handen en houd je deze rechts boven je hoofd terwijl je ook weer recht komt te staan uit de squat. Nu heb je één wood chop gedaan.

Variaties op de oefening

In plaats van een squat, kun je ook een lunge maken. Dit kan zowel opzij als naar achteren. De oefening kan ook worden gedaan terwijl je op een fitnessbal zit. Je traint je billen dan minder, maar werkt wel meer aan je balans. In plaats van gewicht kun je ook een fitness-elastiek gebruiken voor de weerstand.

De oefening gemakkelijker maken

Zak minder diep in een squat om de oefening gemakkelijker te maken. Ook kun je je handen niet helemaal boven je hoofd doen, maar op schouderhoogte houden. Dit kan helpen wanneer je bijvoorbeeld snel last hebt van je schouders, nek of rug.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here