Home 30 day challenges 30 day plank challenge, tips voor beginners

30 day plank challenge, tips voor beginners

0
DELEN

Mei is de maand van de 30 day Plank challenge. Ben jij nog nieuw met deze oefening, dan kan het zijn dat de uitdaging erg pittig is voor je. Maar geen nood, ook jij kan gewoon meedoen. Hoe? Lees onze tips!

30 day Plank challenge

In mei doen we met zijn allen de 30 day plank challenge. Tijdens deze challenge moet je de plank voor een bepaalde tijd volhouden. Uiteindelijk werken we naar de 300 seconden, dus 5 minuten. Voor lang niet iedereen is dit een realistisch doel en het zou doodzonde zijn als je tijdens de challenge gedemotiveerd raakt. Als beginner kun je ook prima meedoen, maar misschien wel met wat aanpassingen.

Oefenen

Van tevoren een beetje oefenen kan geen kwaad. Dan begrijp je beter hoe je een goede plank moet uitvoeren. Bekijk eventueel wat filmpjes op YouTube of laat je eens infomeren bij je sportschool, zodat ze je kunnen helpen met je houding. Belangrijk is vooral dat je houding goed is. Dat is echt het eerste waar je op moet letten. Hoe lang je het vol kunt houden is de tweede stap en net wat minder belangrijk. Zorg er echt voor je de techniek goed hebt, om zo eventuele blessures te voorkomen.

De tijd in de challenge

Het kan heel goed zijn dat de tijd in het schema van de challenge te hoog gegrepen is voor je. Kijk dan eerst eens hoe lang je het kunt volhouden. Is dat tien seconden? Doe de oefening dan tien seconden, rust even tussendoor en doe daarna opnieuw tien seconden. Desnoods doe je een gedeelte van de challenge in de ochtend en een ander gedeelte in de avond. Denk je dat het echt te zwaar is? Trek er dan iedere dag tien of twintig seconden af.

Op je knieën

Je hoeft de plank niet op je tenen te doen, je kunt het ook op je knieën doen. Dit is minder zwaar, maar je traint nog steeds je spieren. Let er vooral altijd goed op dat je je rug mooi recht houdt en dat je dus zo recht bent als een plank.

Schaam je vooral niet!

Schaam je niet als jij het minder lang kunt volhouden dan een ander. Iedereen heeft een ander fitnessniveau en iedereen is ergens begonnen. De 30 day plank challenge is er om je uit te dagen en zolang het voor jou een uitdaging is, is het goed. Je doet het uiteindelijk immers voor jezelf! En dat moet altijd bovenaan staan. Lukt het je nu niet om volledig mee te doen of de plank in één keer vast te houden? Dan lukt dat je de volgende keer misschien wél. En hoe goed voelt het als je dat kunt bereiken? Geen schaamte dus, wees trots, wat je ook bereikt!

Hoe nu verder?

Wij zijn benieuwd of je de 30 dagen challenge hebt volbracht. En natuurlijk of je verandering ziet in je lichaam. Misschien voel jij je al beter en fitter dan 30 dagen geleden. Of had je meer resultaat verwacht?

Dan kun je de volgende twee dingen doen:

1. Bereik het volgende niveau met de informatie uit de Strakke Buik Bijbel. Dit is een e-book waarin je leert hoe je buikvet kunt verbranden met buikspieroefeningen die wel werken! En dat met 3×20 minuten! Daarbij moet je wel de 12 veel gemaakte fouten vermijden die juist zorgen voor meer buikvet. Check mijn Strakke Buik Bijbel Review door hier te klikken!

2. Heb je last van overtollig buikvet? Krijg je dat ondanks het sporten maar niet weg? Wil je het lichaam dat je voor de overgang had en weer lekker in je vel zitten? Dan raden wij aan het programma “Slank door de overgang te volgen”. Dit is het programma om al het overtollige buikvet te verbranden. Klik hier om naar mijn review te gaan!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.