Home 30 day spring is in the air challenge

30 day spring is in the air challenge

Wanneer het lente is, wil je je natuurlijk op een goede manier voorbereiden op de warmere dagen. Dat kun je natuurlijk goed doen met een challenge. Eentje waarbij je gaat springen!

Wat is de 30 day spring is in the air challenge?

De 30 day spring is in the air challenge is een challenge die speciaal bedoeld is om flink in beweging te komen. 30 dagen lang ga je springen op drie verschillende manieren: met een springtouw, een squat jump en high knees. Hiermee kun je flink wat calorieën verbranden en train je ook meteen wat spieren. Dit maakt het een leuke, diverse uitdaging. Let tijdens deze maand ook goed op je voeding en probeer eventueel wat extra spieroefeningen toe te voegen. In het onderstaande schema kun je precies zien wat je op een dag moet doen. Je kunt op die manier het schema gemakkelijk volgen.

spring is in the air challengeWaarom de 30 day spring is in the air challenge?

Springen is een goede vorm van cardio, waarbij je hartslag lekker snel gaat slaan en je flink wat calorieën kunt verbranden. Touwtje springen wordt daarbij gezien als een manier van sporten waar je je snel goed bij voelt. Ook bouw je meteen spieren op tijdens de squat jump en high knees, waarbij je vooral aan je onderlichaam werkt. Het is dus een mooie challenge om te doen, bijvoorbeeld om het begin van de lente te vieren.

Springen en overgewicht

Wanneer je ernstige overgewicht hebt, wordt het afgeraden om te springen. Dit is namelijk niet altijd even goed voor je gewrichten. Gelukkig kun je alle oefeningen aanpassen en ervoor zorgen dat je minder springt. De squat jumps kunnen bijvoorbeeld ook squats zijn en high knees kun je op een lager tempo doen met meer springen. Het springtouwen kun je ook op je eigen tempo aanpassen.

Hoe voer je de oefeningen uit?

Voor het springtouwen heb je een springtouw nodig en ga je gewoonweg springtouwen zoals jij wilt. Het kan eventueel ook zonder springtouw. Je kunt dan net doen alsof je een springtouw bij je hand hebt. Wil je weten hoe je de andere oefeningen doet? We hebben speciale pagina’s met uitleg over deze oefeningen. Klik op de oefening voor meer handige uitleg.

Squat Jumps | High Knees

Zie je resultaat?

Je zult zeker resultaat zien na afloop, maar dan moet je je wel goed inzetten. Let tijdens de challenge ook goed op je voeding, want alleen dan is het resultaat beter zichtbaar. Je kunt ook eventueel foto’s maken om te bekijken of er verschil is. Dit zegt vaak meer dan dat de weegschaal doet.

Na de challenge

Na de challenge kun je ervoor kiezen om een andere uitdaging te doen. Op onze site staan voldoende keuzemogelijkheden. Ook kan de challenge een mooi begin zijn van een nieuwe leefstijl.

Tijdens een challenge is het belangrijk dat je op het gebied van van voeding en mindset ook veranderingen gaat doormaken. Met alleen bewegen bereiken veel mensen hun doel niet.

Wat kun je doen?

  1. Wil je meer rust tijdens deze massahysterie rondom het coronavirus? Bevrijd je van chronische en psycho-emotionele stress door middel van rustgevende oefeningen. Ontdek bijvoorbeeld Mindfullness voor het dagelijks leven waarmee je in eigen tempo aan de slag kunt en als je meer rust wilt ervaren en minder stress.
  2. Ben je meer gefocust op afslanken en wil je beter in je vel zitten? Bekijk dan eens mijn review over de Afslankreceptenbijbel of de Strakke Buik Bijbel. De Strakke Buik Bijbel bevat ook oefeningen en challenges voor een zichtbaar strakkere buik! (zowel mannen als vrouwen)!
  3. Of wil je gewoon de dag goed kunnen beginnen? Maar lukt dat niet vanwege je slaapproblemen? Je komt moeilijk in slaap en bent zelfs chronisch moe? Met de Perfect slapen in 7 stappen methode naar meer energie en een leuker leven. Dit gaat niet over een andere kussen maar begint al ’s ochtends bij het wakker worden! Je gaat de echte oorzaken aanpakken!
    4. Voor fantastische recepten waarvoor je geen speciale boodschappen hoeft te doen bekijk je eerst mijn FitChef Review!