Home 30 day challenges 5 redenen om te planken

5 redenen om te planken

0
DELEN

De plank is een heel belangrijke oefening en mag eigenlijk niet ontbreken in je fitnessroutine. Waarom moet je elke dag de plank doen? We geven je vijf redenen om regelmatig te planken!

1. Buikspieren trainen!

De plank is één van de beste buikspieroefeningen. Het is effectiever dan bijvoorbeeld een crunch en de kans op blessures is ook een stuk minder groot. Je traint daarnaast alle spiergroepen in je buik met de plank, waardoor het een must is om regelmatig uit te voeren! Veel mensen gebruiken de plan al in hun dagelijkse fitnessroutine om deze reden.

2. Train je hele lichaam

Behalve je buik, kun je eigenlijk je hele lichaam trainen met de plank. Met een gewone plank train je ook nog eens je schouders, rug, bovenbenen en armen. Wanneer je een variant doet op de plank, kun je extra spiergroepen trainen. Billen trainen? Hef je benen om de beurt omhoog. Werk aan je balans door met je benen op een fitnessbal te rusten of houd een dumbell vast en doe je arm omhoog om je armen lekker mee te trainen.

3. Plank zorgt voor een goed postuur

We zitten altijd erg veel achter de computer en hangen languit op de bank. Niet goed voor ons postuur en rug. De plank is de perfecte fitnessoefening om je postuur te verbeteren. Wanneer je regelmatig de plank doet, zul je minder ineen zakken en is je rug een stuk rechter. Hierdoor oog je overigens een stuk slanker en strakker. Ook krijg je minder snel rugklachten.

4. Je kunt op je eigen niveau trainen

Met de plank kun je altijd op je eigen niveau trainen. Ben je nog een beginner, dan houd je je knieën aan de grond en doe je de plank een korte periode. Ben je meer gevorderd, dan kun je op je tenen staan of misschien zelfs een been en arm omhoog doen. Ook kun je dan langer in de plankstand blijven staan. De plank is dus voor iedereen geschikt.

5. De plank kan altijd en overal

De plank hoef je niet perse in de sportschool te doen. Je kunt het ook vanuit huis doen, of misschien bij vrienden of zelfs in een hotelkamer tijdens een reis. De plank kan werkelijk overal worden gedaan en je hebt er niets voor nodig. Een yogamatje kan handig zijn, maar is geen vereiste.

Waarom NU beginnen?

Oké allemaal leuk die voordelen maar waarom zou je NU beginnen? Dat overtollig buikvet rond je taille kun je toch gemakkelijk wegstoppen door je goed te kleden? En zo lang de zomer maar ver weg blijft vindt je het misschien allemaal niet zo erg…

Wel, het probleem met buikvet is dat het de meest ongezonde plek is voor opgeslagen. Dit geeft een verhoogde risico op hart- en vaatziekten. Nu moet je weten dat het lichaam overtollig vet voornamelijk op de buik, heupen en billen opslaat. Wel eens van een appel figuur gehoord 😉 Juist het vet in de buikholte en rondom de organen vormen een risico!

Als het je nog niet gelukt is om een slanker lichaam te krijgen met een plattere buik en minder opgeslagen vet rond heup en billen dan is dit misschien wel jouw kans om het nu goed aan te pakken. Al meerdere mensen hebben dit succesvol gedaan:

Bijvoorbeeld Liesbeth (29 jaar) : “ik geloofde eerst niet dat ik zo snel zo veel resultaat zou halen. Toch is het mij gelukt en geniet ik nog iedere dag van mijn mooie buik!!”

Of Marscha (26 jaar): “Ik wilde vooral geen gespierd wasbordje” “Maar een plat sexy buikje het ik altijd al gewild. Gelukkig heb ik de strakke buik bijbel gevonden en meteen gekocht. Nu ben ik 5 weken verder en ik het er nog nooit zo goed uitgezien”.

Of Craig (24 jaar: “Goed werk neergezet Oscar. Ik werk al meer dan 10 jaar in de fitness branche, en heb nog niet zo’n goed schema gezien”.

Of Jasmijn (43 jaar): “Na mijn derde kind dacht ik dat ik nooit meer fatsoenlijk over straat zou kunnen lopen met een kort topje. gelukkig ben ik de Strakke Buik Bijbel tegengekomen en dankzij Oscar ben ik nu helemaal klaar voor de vakantie!!”

Dus of je nu wilt afvallen of standaard buikspieren heel vervelend vindt, dankzij de Strakke Buik Bijbel krijg je weer zin in sporten en ben je in staat om drastische je vetpercentage te verlagen. 

Want dat is immers waar het om gaat! Geen calorieën tellen of constant op je gewicht letten maar er je doel van maken om je vetpercentage te verlagen! Dan gaan de resultaten ook bij jouw zeker komen!

Ga direct naar mijn REVIEW als je denkt dat je nog niet overtuigd bent. Of volg deze link om direct naar de geheime kortingspagina te gaan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.