Home Esmee Esmee valt af: dagje te laat

Esmee valt af: dagje te laat

0
DELEN

Iedere week blogt Esmee over haar afslankproces. Na een aantal keer niet gewogen te hebben, staat ze eindelijk weer op de weegschaal. Wat is het resultaat?

  • Startgewicht 20 juli: 111,9 kilo
  • Gewicht 12 november: 110,2 kilo
  • Gewicht deze week: 110,3 kilo
  • Afgevallen deze week: + 0,1 kilo
  • Totaal afgevallen: 1,6 kilo

Aangekomen

Het klopt, vandaag ben ik een dagje te laat. Gisteren heb ik me wél gewogen overigens, alleen ik had geen tijd om daadwerkelijk een blog te schrijven. Ik ben ontzettend druk. Maar goed: de weging dus. Ik ben iets aangekomen, maar ik zie het eigenlijk vooral als ‘op gewicht blijven’. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Ik heb echter wel een goed plan van aanpak gemaakt om de komende tijd daadwerkelijk te gaan knallen.

Eten

Qua eten doe ik erg mijn best om niet telkens te gaan snoepen, maar ik heb nog steeds erg de drang. Suiker trekt me enorm aan, omdat ik weinig energie heb en wél heel erg druk ben. Suiker zorgt voor meer energie, maar het is gewoon geen goede manier om meer energie te krijgen. Ik ga dus nog steeds wel eens de mist in, maar blijf proberen de technieken die ik van mijn therapeute heb aangeleerd, toe te passen. Afgelopen zaterdag, met Sinterklaas, wel wat meer gesnoept, omdat ik vond dat het af en toe ook gewoon eens wel mág. En nee zeggen tegen al dat lekkers terwijl de hele familie wel snoept is ook wel lastig. Van Sinterklaas daarom ook geen spijt.

Sporten

Deze week weer gesport en een goed gesprek gehad met mijn personal trainer gehad. Ik heb iets nodig om weer gemotiveerd te raken, aangezien ik de volledige motivatie kwijt ben. Ik zei dat er mensen zijn die ik ken, die zich inschrijven voor een hardloopwedstrijd en daar dan voor trainen. Een supergoede manier om gemotiveerd te blijven, alleen houd ik absoluut niet van hardlopen. En dus valt dat voor mij al weg. Mijn trainer kwam met een geweldig alternatief. De sportschool waar ik kom ligt bij een plas en we gaan binnenkort samen een ronde maken om deze plas. Niet hardlopen, wel snelwandelen. En onderweg zijn dan tien verschillende oefeningen die ik een x-aantal keer moet doen. We gaan de tijd opmeten en dan eind april precies hetzelfde rondje maken. En ik krijg naar aanleiding van de eerste tijd van mijn trainer een tijd die ik de keer erna sowieso moet halen (bijvoorbeeld een kwartier sneller). In de komende maanden zullen we ons dus gaan richten op die tien oefeningen en ook op algemene conditie en kracht.

Ik denk zeker dat dit me kan helpen om weer wat motivatie terug te krijgen.

Persoonlijk vlak

Op persoonlijk vlak kan het beter. De winterdepressie zit er goed in. Ik probeer positief te blijven en ik probeer om alles te doen wat ik moet doen, maar het liefste zou ik de hele dag op bed blijven liggen. Vooral vol blijven houden dus…

Komende week

Komende week ga ik met mijn trainer bespreken wanneer we die eerste ronde gaan doen. Verder goed eten en bewegen. De planning is om morgen even een flink stuk te gaan wandelen met mijn vriend en de hond. Ook dat is heel prettig. En hopelijk val ik komende week af!

 

Tot volgende week!

Liefs, Esmee

Lees alle afslankblogs van Esmee hier.

[callout font_size=”13px” style=”buoyred”]Wil jij ook je ervaringen delen op 30 day challenges? Neem dan contact met ons op. [/callout]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.