Home Esmee Esmee valt af: eerste week!

Esmee valt af: eerste week!

0
DELEN

Esmee deelt haar afslankervaringen in een wekelijkse blog. Alle ups en downs worden vermeld. Zal het haar lukken haar overgewicht kwijt te raken en tegen welke opstakels loopt ze op? Dit is haar eerste blog, waarin ze vertelt waarom ze wil afvallen.

Startgewicht 20 juli 2015:  111,9 kilo

Gewicht

Alleen al opschrijven dat ik meer dan 110 kilo weegt, doe ik met heel veel pijn en moeite. Bijna 112 kilo, zo zwaar ben ik nog nooit geweest. Als ik mijn BMI bereken, dan val ik onder het kopje ‘morbide obese’. Slik, zo voel ik me helemaal niet en daar wíl ik niet onder vallen. De laatste tijd sluipt het er echt in met mijn overgewicht. Lange tijd woog ik rond de 105 en werd het in ieder geval niet meer. Nu wordt het wel meer en het loopt uit de hand. Ik wil mijn overtollige kilo’s kwijtraken en weer gelukkig zijn.

Gelukkig

Want, gelukkig ben ik niet. Ik wil helemaal niet zo zwaar zijn als ik ben. Kleding staat me niet, ik ben snel buiten adem en toen ik laatst met het vliegtuig moest, schaamde ik me, omdat ik toch meer plek in gebruik nam dan ik had gedacht. Ik wil andere niet tot last zijn. Ik heb ooit tussen de 75 en de 80 gewogen, dat was ook overgewicht, maar het is dus wel een gewicht waarvan ik weet dat ik het kan bereiken. En dat wordt dan ook mijn doel.

Eerlijk zijn

Ik wil beginnen met eerlijk naar mezelf zijn. Ik houd iedereen – inclusief mezelf – voor de gek. Ik ben zo zwaar, want ik heb een schildklierprobleem, zeg ik altijd. Ja, ik heb een schildklierafwijking en ja, afvallen wordt daardoor een stuk minder gemakkelijk, maar als ik heel kritisch naar mezelf kijk, dan eet ik veel meer dan ik ooit zou toegeven. Ook dit is niet gemakkelijk om op te schrijven, maar het is voor mij geen enkel probleem om een half pak pasta te koken en met tomatensaus te eten. Het is ook geen enkel probleem om een doos eieren in één dag op te bakken en te eten inclusief brood. Frisdrank en snoep? Kan ik ook prima wegwerken. Ik eet echt véél te veel en ik weet dat het niet gezond is. Ik wil dit niet meer.

Plan van aanpak met afvallen

Ik wil vooral niet te snel afvallen, want dat is helemaal niet goed voor je lichaam. Sowieso wil ik nu normale hoeveelheden eten, gezond eten, geen crashdieet of zo, maar leren om normaal te eten zonder te overdrijven. Ik wil leren maat te houden. Ook wil meer gaan bewegen. Ik ga sowieso al regelmatig naar de sportschool, maar wanneer je niet goed eet, maakt dat weinig uit. Toch wil ik wel weer meer gaan bewegen dan ik deed. Behalve mijn bezoekjes aan de sportschool, wil ik sowieso dagelijks 10.000 stappen gaan zetten tijdens wandelingen én meedoen aan 30 day challenges. Gewoon, om mezelf uit te blijven dagen en om actief te blijven.

Wat verwacht ik?

Ik ben realistisch: ik verwacht dat het niet gemakkelijk zal zijn. Bepaalde gewoontes zitten vrij diep en ik denk dat verslaving ook meewerkt. Maar ik weet ook dat ik ergens doorheen moet en ik moet het einddoel vooral voor ogen houden. Ik ga mijn best doen om af te vallen en bij tegenslagen wil ik daarna gewoon weer doorgaan.

Wekelijks

Wekelijks zal ik aangeven hoe het de afgelopen week is gegaan. Ik zal aangeven hoeveel ik ben afvallen (of aangekomen, maar daar ga ik niet vanuit) en hoe mijn week is verlopen. Ik zal hierin eerlijk zijn en ook aangeven wat er allemaal mis ging. Ik hoop dat ik volgende week al een positief berichtje kan plaatsen, waarin ik een eerste, goede week heb gehad

Tot volgende week,
Liefs, Esmee.

Lees alle afslankblogs van Esmee hier.

[callout font_size=”13px” style=”buoyred”]Wil jij ook je ervaringen delen op 30 day challenges? Neem dan contact met ons op. [/callout]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.