Home fitness oefeningen Hoe voer je een goede donkey kick uit?

Hoe voer je een goede donkey kick uit?

0
DELEN

De donkey kick is een oefening waarmee je je billen goed kunt trainen. De oefening kan ook worden gezien als een variant op de squat. Een goede oefening dus om mooie, strakke billen te krijgen. Hoe voer je een goede donkey kick uit en waar moet je zoal op letten wanneer je deze oefening doet?

Wat is de donkey kick?

De donkey kick is een oefening die je op de grond doet en waarmee je je billen kunt trainen. Behalve je billen train je ook je hamstrings. Het is een fitness oefening die je gemakkelijk kan uitvoeren en waar je niet veel kracht voor hoeft te hebben. Ook als je dus nog niet helemaal fit bent, kun je de donkey kick gemakkelijk doen.

Hoe doe je de donkey kick?

Ga op je handen en knieën. Zorg dat je handen net zo breed staan als je schouders en dat je benen op heupbreedte zitten. Trek je buikspieren goed aan en til nu één van je benen omhoog. Houd je knie gebogen wanneer je dit doet en strek je voet zo ver mogelijk uit. Houd bovenaan even vast, zak dan weer naar beneden en doe vervolgens hetzelfde met je andere been.

 

Hoe maak je de oefening gemakkelijker?

Je kunt deze oefening makkelijker maken door je been wat minder hoog te tillen. Ook kun je iets minder lang vasthouden wanneer je bovenaan zit met je been.

Hoe maak je de donkey kick moeilijker?

Wanneer je de oefening juist wat uitdagender wilt maken, kun je je been verder uitstrekken. Ook is het mogelijk om in je knieholte een dumbbell te plaatsen. Hierdoor heb je wat meer tegengewicht en moet je lichaam dus wat harder werken. Ook kun je gebruik maken van een fitnesselastiek. Dit kun je om je been doen en vasthouden in je hand voor wat extra weerstand.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.