Home fitness oefeningen Hoe voer je een goede Froggie uit?

Hoe voer je een goede Froggie uit?

0
DELEN

Een froggie is een geweldige cardio-oefening, waar je ook nog eens je billen en benen goed mee traint. Daarbij is het ook nog een goede oefening voor je buikspieren. Hoe kun je zelf een goede froggie uitvoeren en waar moet je rekening mee houden tijdens deze oefening?

Wat is een froggie?

Een froggie is een fitnessoefening die zijn naam te danken heeft aan de springende beweging die je maakt. Met deze oefening train je best veel spieren. Zo train je je billen en benen, maar werk je ook aan je buikspieren, je rug en je armen. Daarnaast verhoogt je hartslag, wat het een perfecte cardio-oefening maakt.

Hoe voer je een goede froggie uit?

Begin bij deze oefening in de plankpositie. Zorg ervoor dat je lichaam echt in één rechte lijn staat, dat je dus als het ware een plank bent. Daarna spring je in één keer met je voeten richting je handen. De houding die je nu hebt lijkt een beetje op een kikker. Spring vervolgens weer terug. Probeer een redelijk goed tempo aan te houden voor deze oefening. Hoe sneller, hoe hoger je hartslag. Let echter wel altijd goed op je houding, zeker tijdens de plank. Je wilt dan geen spieren belasten.

Hoe maak je de oefening gemakkelijker?

In plaats van springen, kun je ook een stap nemen. Ook kun je het tempo natuurlijk flink verlagen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.