Home 30 day challenges Hoe voer je een goede kick down crunch uit?

Hoe voer je een goede kick down crunch uit?

0
DELEN

Een kick down crunch is fitness oefening die eigenlijk een variant is op de gewone crunch, waarbij je erg veel buikspieren traint. Eigenlijk pak je met deze oefening bijna je hele buik en train je ook meteen je rug mee. Handig voor mensen die willen afvallen of lekker willen trainen.

Hoe doe je een kick down crunch?

Ga op een matje op de grond liggen en trek je buik goed in, zodat je je buikspieren aanspant. Doe nu je benen een beetje omhoog, maar houd ze wel gestrekt. Je voeten mogen tijdens de oefening de grond niet aanraken. Til je hoofd nu iets op, maar trek hierbij niet aan je nek. Trek nu  – met je buikspieren! – je romp en je benen naar elkaar toe. Je knieën komen hierbij in een hoek van negentig graden te staan. Houd hier eventjes vast en zak dan weer naar beneden.

De oefening makkelijker maken

Als de kick down crunch te zwaar is voor je, mag je ook met je hoofd op de grond blijven liggen. De oefening die je dan eigenlijk doet is een reversed crunch en niet de kick down crunch, maar je pakt er alsnog veel spieren mee. Deze variant kun je ook beter doen wanneer je merkt dat je nek pijn doet tijdens de training. Je wilt immers geen nekklachten.

De oefening moeilijker maken

Wil je de oefening juist wat moeilijker en uitdagender houden? Dan kun je ook je benen gestrekt houden in plaats van in een hoek van negentig graden. Ook kun je er eventueel voor kiezen om een fitnessbal of dumbbell in je handen te houden en met deze je benen aanraken. Zo train je niet alleen je buik, maar ook je armen en schouders.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.