Home fitness oefeningen Hoe voer je een goede Russian Twist uit?

Hoe voer je een goede Russian Twist uit?

0
DELEN

Dieet Pro Banner - 728 x 90
De Russian Twist is een buikspieroefening waarmee je ook de zijkant van je buik en je rug traint. De oefening is een goede oefening om je spieren te trainen en mag eigenlijk niet ontbreken wanneer je naar de sportschool gaat. Je kunt de oefening ook gemakkelijk vanuit huis doen. Maar hoe voer je de Russian Twist op een goede manier uit?

Wat is de Russian Twist?

De Russian Twist is een oefening die je op de grond doet. Je hebt er enkel een fitnessmatje voor nodig. Aanvullend kun je ook nog extra gewicht gebruiken, maar dit is niet noodzakelijk. Bij de Russian Twist train je je buik, je zij en je rug. Het is belangrijk je rug goed te trainen, omdat hiermee je houding ook meteen verbeterd en je hierdoor al slanker en fitter oogt. Een oefening dus die je geregeld moet doen.

Onderstaande video laat zien hoe een Russian Twist uitgevoerd moet worden. In plaats van de bal kun je natuurlijk ook een gewicht gebruiken!

Hoe doe je de Russian Twist?

Ga op een fitnesmatje zitten met je billen op het matje en met je benen gebogen. Houd je voeten vlak op de grond. Ga met je lichaam wat naar achteren, zodat je in een hoek van ongeveer 45 graden komt te zitten. Strek je armen recht voor je uit en trek je buik goed in. Breng nu je handen naar de grond rechts van je lichaam en doe dit zo ver je kunt je voelt nu een stretch in je zij. Daarna ga je terug naar het midden en breng je je handen naar de grond links van je.
Dieet Pro Banner - 728 x 90

De oefening uitdagender maken

Is dit te makkelijk voor je? Doe je voeten dan van de grond, zodat ze iets boven de grond zweven. Je buikspieren moeten nu harder werken. Je kunt het vervolgens nog moeilijker maken, door gewichten toe te voegen zoals dumbbells of een fitnessbal. Heb je dt niet? Dan kun je ook drinkflesjes vullen met zand.

Let goed op je rug

Het is heel belangrijk dat je rug goed recht is tijdens de oefening. Ga niet ineengedoken zitten, want dit kan juist schadelijk zijn voor je rug. Bekijk jezelf eventueel in de spiegel en onthoud dat de techniek het belangrijkste is. Leer eerst de techniek, voordat je gewichten gaat toevoegen.

Challenge

Lijkt het je leuk jezelf uit te dagen met de Russian Twist? Doe dan de 30 day Russian Twist Challenge!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.