Home Sporten Tips om elke dag te sporten!

Tips om elke dag te sporten!

0
DELEN

Elke dag sporten wordt aangeraden. Elke dag tenminste een halfuur tot een uur beweging is ontzettend belangrijk. Het zorgt ervoor dat je gewicht kunt kwijtraken,  maar ook kan regelmatig bewegen hart- en vaatziekten voorkomen. Toch hebben we het tegenwoordig maar druk, waardoor we helemaal niet zo veel bewegen en sporten als we eigenlijk willen. Hoe kun je elke dag sporten?

Maak een goede planning

Maak elke week een planning voor je sport. Doe dit bijvoorbeeld op zondag, of een andere dag die voor jou handig is. Kijk wat je die week allemaal moet doen en wanneer je kunt sporten. Maak ook een planning wat je precies voor een sport wilt doen. Ga je bijvoorbeeld op maandag een halfuur hardlopen of heb je hier meer ruimte voor op woensdag? Wanneer ga je naar de sportschool? Maak een schema, houd je hier ook aan. Aanvullend kun je ook de dag van tevoren je sportspullen al klaarleggen. Pak je sportkleding, zwemkleding of andere zaken die je nodig hebt een dag van tevoren al in.

Maak een workout-kalender

Een kalender, of een schema, zoals hier op de website, kan een enorme motivatie zijn om elke dag te sporten. Hoe gaaf het is als je elke dag kunt afstrepen? Zo’n workout-kalender ziet er natuurlijk minder indrukwekkend uit als je niet iedere dag een dikke kruis kunt zetten.

Sport in de ochtend

Heb jij nog zin om te sporten als je de hele dag hebt gewerkt, naar school bent gegaan of voor de kinderen hebt gezorgd? Waarschijnlijk ben je dan juist geneigd om lekker met de benen op de bank te liggen en niet meer te sporten. Daarom kan het juist helpen om in de ochtend te sporten. Doe je 30 day challenge zodra je wakker wordt, ga even lekker wandelen of bezoek de sportschool in de vroege ochtend. Sta bijvoorbeeld een uurtje eerder op in de ochtend en ga fit aan de slag.

Geen zin? Sport vijf minuten

Ken je dat? Je hebt écht geen zin om te gaan sporten. Iedereen heeft hier wel eens last van. In dat geval kun je een wekker zetten op vijf minuten. Sport voor vijf minuten, dat is zó voorbij. En daarnaast is de kans aanwezig dat je na die vijf minuten eigenlijk best nog wat langer door wil sporten en toch wat meer zin hebt gehad.

 

Zoek iemand om samen te sporten

Wanneer je iemand vindt waar je samen mee kunt sporten, kun je elkaar motiveren. Dit kan enorm helpen om vaker te sporten. Ga samen hardlopen, zwemmen, naar de fitnessschool of doe samen mee aan de 30 day challenges van deze site. Daag elkaar uit en maak het zo interessant om te blijven sporten.

 

Deel je workouts op social media

Wist je dat het erg motiverend is om je workouts op social media te posten? Laat weten wat je hebt gedaan en zie hoeveel reacties en likes je krijgt. Je kunt ook een fitnessapp downloaden, zodat mensen bijvoorbeeld kunnen zien dat je bent wezen hardlopen. Dit kan onwijs helpen om elke dag te gaan sporten en het zal je verbazen hoe leuk je omgeving hierop kan reageren.

 

Maak er een gewoonte van

Het is niet gemakkelijk, maar sporten kan een gewoonte worden. Zorg dat je met regelmaat blijft sporten. Wanneer je dit een tijd vol kunt houden, gaat het in je systeem zitten. Je zult merken dat hoe vaker je gaat sporten, hoe vaker je ook uitkijkt naar de volgende keer. Wanneer je een keer niet sport, voelt het leeg en merk je dat je iets mist.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.