Home Afvallen Vetverbranding stimuleren? Pas deze effectieve methoden toe

Vetverbranding stimuleren? Pas deze effectieve methoden toe

0
DELEN
afvallen

Ontdek hier de 8 methoden voor blijvend vetverlies. Dit zijn simpele methoden die jouw gaan helpen je vetverbranding stimuleren.

1.Eiwitten en Vezels als basis

Als je vetverbranding wilt stimuleren zou je voeding moeten eten dat veel vezels en eiwitten bevat. Deze zijn moeilijk te verteren waardoor het metabolisme omhoog gaat.

Eiwitten moeten de basis zijn van elke maaltijd. Eiwitten zijn betrokken bij elk proces in het lichaam. Alle cellen in ons lichaam zijn opgebouwd uit eiwitten maar ook de enzymen die de eiwitten afbreken zijn opgebouwd uit eiwitten.

Veel onderzoeken tonen aan dat meer eiwitten zorgen voor blijvend vet verliezen. Goede eiwitten vind je onder andere in vis, vlees, eieren, noten, zaden en peulvruchten. Je vetverbranding stimuleren doe je dus door meer eiwitten te eten.

2. Eet de goede vetten

Veel mensen zijn onterecht bang voor vetten. Dit heeft vooral te maken met de mainstream media. Veel low fat producten worden aangeboden door de grote supermarkten maar zijn niet per definitie goed om af te vallen. Goede vetten zijn essentieel voor je lichaam en diverse processen! De juiste vetten zorgen ervoor dat je juist makkelijker vet verliest!

De goede vetten zijn de onbewerkte vetten. Deze onbewerkte vetten vind je in diepzee vis, biologisch vlees, avocado, eieren, roomboter en kokosolie.

3. Langzame of complexe koolhydraten

Complexe koolhydraten worden langzaam door het lichaam afgebroken en komen daardoor gelijkmatig in het bloed terecht en opgenomen. Door deze gelijkmatige opname zal het lichaam alle tijd hebben om deze complexe koolhydraten op een juiste manier te verwerken. Door dit geleidelijke proces zal de alvleesklier minder insuline afgeven, wat een positief effect heeft op de body compositie.

Het voordeel van complexe koolhydraten is dat je langer een vol gevoel houdt en daardoor minder snel gaat snaaien. Complexe koolhydraten vind je onder andere in havermout, zoete aardappel, peulvruchten en quinoa. Kortom je vetverbranding stimuleren doe je door te kiezen voor langzame koolhydraten.

4. Vermijd bewerkt voedsel

Fabrieksmatig bewerkt voedsel heeft nauwelijks nog wat weg van het oorspronkelijke voedingsmiddel. Het lichaam herkent daardoor veel voedingsstoffen niet meer waardoor deze niet worden opgenomen door het lichaam. Het kan zelfs een toxisch effect hebben op het lichaam wat resulteert in gezondheidsklachten en meer vetmassa. Bij fabrieksmatig voedsel zijn ook veel chemische stoffen gebruikt waarvan veel van deze stoffen een dubieuze bijwerken kennen. Veel onderzoek wordt gedaan naar de bijwerkingen van deze chemische stoffen. Houdt echter rekening met het feit dat deze onderzoeken vaak gesubsidieerd worden door bedrijven die dezelfde chemische stoffen gebruiken. Hoewel de gevolgen op lange termijn niet altijd duidelijk zijn kun je er maar beter vanaf blijven. Je lichaam zal je dankbaar zijn.

5. Vermijd het bekende crash dieet

Het crash dieet is een bekend middel als men even snel wilt afvallen. Maar door een crash dieet zorg je ervoor dat het lichaam in een spaarstand terecht komt. In het begin zal je snel een paar kilo afvallen maar dat zal snel stagneren en eindigen in het bekende JOJO-effect. Binnen korte tijd ben je weer terug waar je begonnen was. En dan hebben we het alleen over het gewicht. Een crash dieet heeft namelijk ook nadelige gevolgen. Een crash dieet zorgt ervoor dat het lichaam in een spaarstand terecht komt. Zodra het weer meer voeding binnen krijgt zal het lichaam direct alles opslaan. Cijfers tonen aan dat hierdoor meer dan 95% van de mensen die een crash dieet volgt na 6 maanden zwaarder is dan toen men begon met het crash dieet!

6 Water drinken

Voldoende water drinken is belangrijk voor ons lichaam. Ons lichaam bestaat namelijk voor 70% uit water. Water is essentieel voor het lichaam en heeft een positief effect op de stofwisseling. Als je last hebt van een middagdip dan zou je rond dat tijdstip een fles water moeten drinken. Je voelt je direct energieker en helder. Het voordeel van voldoende water is dat het lichaam gemakkelijk toxines (gifstoffen) kan uitscheiden. Het lichaam slaat meer vet op als gevolg van toxines omdat vet dient als buffer voor gifstoffen.

7. Suikers

Vermijd zoveel mogelijk geraffineerde suikers zoals suikers in frisdranken. Deze zorgen voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel en daarmee het hormoon insuline. Dit zorgt voor meer vetopslag en daardoor vaker voor extreme trek.

Je suikerspiegel stabiel houden is essentieel voor veel processen en ontwikkelingen in je lichaam. Een stabiele suikerspiegel is de basis voor een gezond en strak lichaam!

Niet alleen frisdranken maar ook vruchtensappen bevatten veel suikers. Deze zijn weliswaar natuurlijk maar zorgen ook voor een snelle suikerspiegelstijging. Last but not least zijn light frisdranken ook geen goed idee. Deze bevatten veel kunstmatige zoetstoffen en hebben ook een negatief effect.

8. Pepers en Kruiden

Sterke pepers en kruiden kunnen ook een bijdrage leveren aan een snellere vetverbranding. Deze hebben een positieve invloed op je lichaamstemperatuur waardoor de vetverbranding gestimuleerd wordt.

Voorgoed afrekenen met overtollig vet?

Dit artikel heeft je waardevolle en belangrijke inzichten gegeven om je vetverbranding te stimuleren. Maar ga jij je hier ook aan houden voor de komende tijd? De praktijk blijkt voor veel mensen toch lastiger…

De belangrijkste redenen dat een dieet niet vol te houden is zijn de saaie eentonige recepten, veel regeltjes en beperkingen. Daarin komt nu voorgoed verandering!

Het afslankreceptenbijbel van Drs. Oscar Helm heeft alle saaie en eentonig diëten aan de kant geschoven en op basis van ervaringen een “goddelijk” product gemaakt waarmee jij gemakkelijk en voorgoed afrekent met overtollig buikvet.

Deze geheel vernieuwde aanpak gaat jou van je overtollige buikvet afhelpen. Voorgoed! Dit wordt zelfs aangetoond door eigen onderzoek onder klanten!

Misschien denk je nu dat er speciale ingrediënten nodig zijn voor zijn recepten, maar niets is minder waar!  De gerechten zijn gemakkelijk te bereiden. Door iedereen! Dus ook voor jouw!

Zelf de bekende Nicolette van Dam is zeer tevreden!

Nu wordt het tijd voor jouw om je overtollige vet kwijt te raken.

Neem nu actie!

Probeer de Afslank Receptenbijbel risicoloos uit! Volg deze link om naar de kortingspagina te gaan!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.